To było niewątpliwie jedno z najważniejszych wydarzeń flotowych tego roku. W dniach 5-7 września w Nieporęcie odbyła się 9. edycja Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. 35 km tras miejskich i podmiejskich w okolicach Zegrza ponownie stało się poligonem, zarówno dla kierowców, jak i testowanych pojazdów.
Tegoroczna odsłona była przełomowa dla branży flotowej z kilku powodów. Testowano siedem segmentów pojazdów: B, C,D, Crossover Mały, Crossover Duży, SUV, Auta małe dostawcze oraz Auta średnie dostawcze. Każdy segment miał osobno opracowaną kartę oceny pojazdu i oceniany był na podstawie właściwych dla swojej grupy parametrów. Po raz drugi w historii PTF SKFS wyłaniano również auto flotowe w kategorii„Subiektywny Debiut Roku”. W przypadku tej kategorii zwycięzca wyłaniany jest wyłącznie na podstawie subiektywnej oceny fleet managerów. Głosowanie przy pomocy elektronicznych ankiet odbyło się drugiego dnia testu po pikniku, na którym firmy z branży flotowej i okołoflotowej mogły zaprezentować swoje produkty i usługi.
Rok ten okazał się rekordowy pod względem ilości zgłoszeń – o prestiżowy tytuł Auta Flotowego walczyło aż 78 pojazdów. Ponad 110 jurorów wypełniło ponad 1050 ankiet. Rekordowa liczba kart oceny pojazdów była możliwa dzięki zastosowaniu technologi QR Codów, które po zeskanowaniu prowadziły do ankiet. Qr Cody wykorzystane były również w roadbooku.
O wcześniejsze wytypowanie aut do testu już w marcu zadbał Partner Merytoryczny PTF- Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Zestawienie obejmowało 10 samochodów z każdego segmentu , najczęściej kupowanych do flot. Wartości rezydualne podał Partner Merytoryczny – firma Eurotaxglass’s.
Jedną z ocenianych na Profesjonalnym Teście Flotowym kategorii była ocena spalania. Aby była ona bardziej obiektywna, zastosowano paliwo tej samej marki. Jego dostarczeniem zajęła się firma Circle K. Każdego dnia przed oraz po jazdach testowych uczestnicy testowali karty paliwowe i powiązany z nimi system monitorowania tankowań online.
– Jednym z kryterium wyboru dostawcy kart paliwowych do PTF SKFS była jakość obsługi klienta flotowego na stacjach. Zależało nam, żeby proces tankowania pojazdów w trakcie testu przebiegał płynnie w możliwie najkrótszym czasie. Auta tankowano w grupach liczących ponad 10 pojazdów. Pomimo tak dużego natężenia pojazdów na stacji w tym samym czasie proces tankowania i płatności przy pomocy karty paliwowej przebiegał bardzo sprawnie – wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.
W tym roku o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telemetrii zadbała firma Web-Sat. Dostawca systemu, na wybranych samochodach przeprowadził jazdy testowe z uwzględnieniem zasad ecodrivingu. Uzyskane wskaźniki spalania zostaną uznane, jako dane wzorcowe do porównania z późniejszymi jazdami testowymi. Celem tej części testu było sprawdzenie, jak dalekie są możliwe do osiągnięcia średnie spalania deklarowane przez producenta od tych, które faktycznie możemy osiągnąć w naszych flotach. Na pewno ciekawym będzie porównanie wyników z jazd wzorcowych, do tych które zostaną uzyskane w czasie jazd testowych.
– Drugiego dnia na porannej odprawie Łukasz Nowak z Web-Sat-u przekazał nam dobrą informację na temat wyników spalania. Nasza średnia była bardzo bliska danych wzorcowych. Z niecierpliwością czekam na wyniki końcowe – powiedziała Natasza Jarońska- Ignatiuk, Prezes SKFS
O zdobyciu największej ilości punktów decyduje 6 czynników. Są to:
– ocena fleet managera po jeździe testowej
– koszty zakupu
– koszty serwisowania
– wartość rezydualna
– zużycie paliwa
– emisja CO2
Najlepsze auta flotowe 2018 roku poznamy podczas V Gali SKFS, która odbędzie się 29 listopada 2018r. w Warszawie.